Brev:
Kostplan, antal måltider og mælk fremover
13. september 2009
Alder:
5 mdr.
Kostplan, antal måltider og mælk fremover
Kære Helen!
Super mange tak for dine gode råd sidst!
Vores datter er nu 5 1/2 mdr. og da hun var 5 mdr. vejede hun 7.6 kg og målte 68 cm, så hun spiser godt.
Hun har fået skemad i ca. 4 uger. Risgrød ( med lidt frugtmos ) eller hirsegrød til frokost og grøntsagsmos til aften. Begge måltider tilsat MME der svarer til mængden af vand/mad. Hvor meget mælk hun skal have ved siden af er jeg lidt i tvivl om - får hun for lidt eller for meget?
Dagen ser sådan ud-----
Kl. 5.00 bryst og sover igen
Kl. 7.00 står vi op ( måske lidt mere bryst )
Kl. 7.30 flaske - ca. 130 ml. MME
Kl. ca. 9.00 en lur og sover 1- 1 1/2 time.
Kl. 10-10.30 grød og vand af en kop ca. 1 dl.
Kl. 11.30 flaske - ca. 170 ml MME.
Kl. 12.00 en lur og sover 1 1/2 - 2 timer.
Kl. 14.00 flaske - ca. 170 ml. MME.
Kl. 16.45 en lur - 30 - 45 min.
Kl. ca. 18.00 mos og vand af en kop.
Kl. 19.30 nat flaske - ca. 180 ml. MME.
Kl. 23/24 flaske - 160 til 180 ml. MME ( sover igen )
Ang. hendes søvn så sover hun ca. 11 timer om natten. Den tidlige formiddags lur går fint og den næste også, men den tredje er meget svær.
Hun græder og vil ikke sove og det er hårdt når hun er så ukykkelig. Jeg må sommetider opgive selv om hun er træt og er derfor vågen i 4 timer inden sengetid. Hun er ok og glad, men skal underholdes ekstra meget.
Hvornår er det ok med to lure om dagen?
Jeg har altid ammet hende lidt inden flasken, men synes ikke der er så meget om dagen. Får dog stadig lidt i løbet af dagen. Hvor meget får hun mon fra mig og hvor meget flaske skal hun have?
Her i Portugal får jeg hele tiden at vide, at hun er meget stor - er hun det?
Hvornår må hun begynde at sidde i højstol?
Skal vi give hende et måltid mere når hun er 6 mdr?
Håber ikke det var for mange spørgsmål.
Venlig hilsen Trine